Prężnie rozwijającą się gałęzią marketingu stał się e-mail marketing wykorzystujący, jako narzędzie komunikacji pocztę elektroniczną. Jednak zdobycie adresów e-mailowych nie jest takie proste i w tym celu świetną propozycją jest lead magnet. Jeśli chcesz zwiększyć liczbę subskrybentów oraz pozyskać dane kontaktowe koniecznie przeczytaj ten artykuł!
Co to jest lead magnet?
Lead magnet jest premią dla potencjalnego klienta przekazywaną mu w zamian za jego adres e-mailowy, czyli za tzw. pozostawienie leada (tj. za polubienie strony, pozostawienie swoich danych kontaktowych, udostępnienie strony, a także zapis do newslettera). Reasumując, ty oferujesz darmową nagrodę, a ktoś w zamian dołącza do twojej listy e-mailingowej. W ten sposób lista się poszerza, a ty przedstawiasz siebie, jako eksperta przekazującego wartościowe treści.
Lead magnet i jego rodzaje
Lead magnet może przybrać różną formę, którą warto dopasować do swojej branży. Należy pamiętać, że czasem warto wybrać mniej wykorzystywaną jej budowę, aby wyróżnić się z konkurencji. Forma lead magnetu powinna być czytelna i łatwa w odbiorze przez potencjalnego klienta. Poniżej znajdziesz kilka propozycji:
- e-book – w tym przypadku chodzi o stworzenie konstruktywnych i wartościowych treści, które mogą być poradnikiem czy przewodnikiem, na przykład jak stworzyć newsletter lub reklamę w mediach społecznościowych;
- mini kurs e-mailowy – to propozycja na stworzenie i nawiązanie pozytywnej relacji z uczestnikami. Może być to kurs jednorazowy lub podzielony na części, gdzie odbiorca co jakiś czas bierze w nim udział, przykładem może być kilkudniowy kurs Copywritingu. W momencie zapisu osoba, która bierze w kursie udział, otrzymuje e-maile przekierowujące ją do kolejnych lekcji.
- chyba najsympatyczniejszą formą lead magnetu jest stworzenie quizu. Zapewne nie raz spotkałeś się z tą formą, dzięki której mogłeś sprawdzić swoją wiedzę. Quiz może być wielotematyczny lub na przykład z dziedziny content marketingu. Po zakończeniu quizu użytkownik, aby sprawdzić swój wynik, musi podać adres e-mailowy, by otrzymać wynik.
- checklista, czyli lista kontrolna – jest to lista zbudowana z kilku kroków, pozwalająca na prześledzenie swoich działań, które dotyczą określonej tematyki. Dzięki takiej liście ma się szansę na uporządkowanie prowadzonej strategii i jej działań. Checklista jest szybka w przygotowaniu, użytkownikowi zaś nie sprawia żadnych trudności i należy do często używanych leadów.
- workbook – to połączenie merytorycznej wiedzy z zadaniami praktycznymi oraz miejscami na notatki przybliżającymi do osiągnięcia celu.
- nagranie webinaru to spotkanie na żywo dające uczestnikowi możliwość poznania tematu, jak i zadawania pytań podczas trwania webinaru. Webinar może zostać zapisany, a odbiorca ma szansę na subskrypcję, tzn. na jego skrzynkę e-mailową dostarczany jest link przekierowujący na stronę webinaru. Możesz informować odbiorcę o kolejnych wydarzeniach.
- lista narzędzi – na przykład do start-upów lub marketing automation. Niektórzy preferują krótsze treści i dla nich właśnie warto stworzyć listę narzędzi. Nie zajmie ci to dużo czasu, należy tylko taką listę przedstawić spójną i wartościową.
Pamiętaj, aby twój produkt miał cenną treść, dzięki temu uda ci się przyciągnąć większą ilość klientów. Dzięki skorzystaniu z dobrodziejstw lead magnet twoja baza e-mailingowa może się znacząco powiększyć.
Chcesz stworzyć swój własny lead magnet, ale nie wiesz od czego zacząć?
Umów się na bezpłatną konsultację!