Kampanie e-mailingowe to nadal sprawdzone i skuteczne metody kontaktu z potencjalnymi klientami, niemniej skuteczność działań dobrze byłoby zwiększyć poprzez marketing automation – mailowa automatyzacja powitalna. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to działa i w jaki sposób wdrożyć automatyzację, przeczytaj ten artykuł, a będziesz mógł unowocześnić swoją pracę.
Czym jest e-mail marketing?
Czym jest email marketing? Otóż e-mail marketing to jedna z dostępnych form marketingu bezpośredniego, wykorzystująca w komunikacji pocztę elektroniczną. Z głównych celów email marketingu wyróżnić należy:
- tworzenie relacji z odbiorcami;
- podtrzymywanie relacji z klientem;
- budowanie lojalności klientów;
- wezwanie do działania – przypomnienie klientowi o niedokończonym procesie zakupowym;
- sprzedaż towarów lub usług.
Prowadzenie email marketingu daje sposobności nadania personalizacji wykorzystywanym przekazom. Coraz więcej narzędzi marketingowych pozwala na możliwość tworzenia skutecznego mailingu.
Jak wykorzystać email marketing automation?
Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć na pytanie – czym jest emailowa automatyzacja powitalna? Jest to nic innego jak strategia marketingowa, mająca na celu zwiększenie aktywności mailowych przy pomocy dynamicznych, spersonalizowanych i zautomatyzowanych działań email marketingowych. Aby pozyskiwać nowych klientów, potrzebne będzie dedykowane oprogramowanie.

MailerLite – narzędzie do e-mail marketingu
MailerLite to często wybierane narzędzie do e-mail marketingu. Podstawową i główną jego zaletą jest prostota w użytkowaniu. Jeśli zaś chodzi o funkcje MailerLite warto choćby wymienić:
- weryfikację e-maili;
- automatyczną wysyłkę e-maili;
- testy A/B;
- kampanie e-commerce;
- dostęp do szablonów z możliwością edytowania;
- dostosowanie wysyłek do stref czasowych oraz wiele innych.
Konkretne działania – emailowa automatyzacja powitalna
Mailowa automatyzacja powitalna pozwoli ci na przesłanie do klienta:
- wszystkich niezbędnych informacji o twojej firmie;
- możesz wiadomość tak sformułować, by była odpowiednio spersonalizowana, aby klient miał wrażenie otrzymania specjalnie dla niego stworzonej wiadomości email.
Automatyzacja jest potężnym narzędziem, które można wykorzystać do łatwych, żmudnych czy skomplikowanych zadań. Dobrym przykładem są wiadomości e-mail przesyłane przez firmy modowe, które to chcąc pogłębić relacje z klientem, pamiętają na przykład o jego urodzinach. W takim dniu przesyłają odbiorcy kod rabatowy, ale może być to także obietnica drobnego prezentu przy kolejnych zakupach, co ponownie przyciągnie użytkownika do sklepu.
Emailowa automatyzacja powitalna i jej mechanizmy
Jednym z jej ważniejszych mechanizmów jest triggered e-mails, czyli wyzwalanie wiadomości e-mailowej. Cały proces przebiega bez twojego udziału, a wysyłanie wiadomości jest wcześniej zaplanowane i zależy od określonej zasady, może być to rejestracja na stronie klienta lub zapisanie się do newslettera. Rzecz jasna potrzebujesz do tego odpowiednich narzędzi do email marketingu – systemów do zarządzania kampaniami e-mail marketingowymi.
Powitanie nowych klientów
Zautomatyzowanie kampanii e-mail marketingowej pozwala na wysłanie wiadomości swoim klientom w ustalonym dniu oraz porze. Osoby zajmujące się kampaniami marketingowymi mają znacznie ułatwione zadanie, po skonfigurowaniu automatycznych wiadomości mogą skupić się na innym zadaniu.
Kampania mailingowa wpływa na zwiększoną sprzedaż produktów, wystarczy ją tylko skutecznie stosować. Sklep internetowy, platforma sprzedażowa ma dzięki temu większą możliwość przedstawienia swojej oferty, a efekty mówią same za siebie.