Jakie specjalizacje może mieć wirtualna asystentka? Każde zadanie, które da się wykonać zdalnie brzmi jak coś, czym mogłaby się zająć! Od zamówienia dostawy produktów z drugiego końca świata, przez stworzenie nowej grafiki reklamowej aż po napisanie scenariusza do podcastu – to wszystko może wchodzić w zakres usług wirtualnej asystentki. Poznaj specjalizacje i konkretne zadania, które możesz zlecić takiej osobie. Co może dla Ciebie zrobić?
Wszystkie zadania wirtualnych asystentek są wykonywane zdalnie, bez konieczności spotykania się z Klientem w biurze. Często dotyczą organizacji czasu lub wsparcia w marketingu i promocji firmy, czasem również spraw prywatnych. Należy jednak pamiętać, że dokładny zakres specjalizacji może różnić się w zależności od umiejętności oraz predyspozycji konkretnej wirtualnej asystentki.
Wsparcie wirtualnej asystentki: social media
Media społecznościowe to obecnie podstawa prowadzenia biznesu. W zarządzaniu kontami na Facebooku, Instagramie lub LinkedIN pomoże Ci wirtualna asystentka. Co może wchodzić w zakres jej działań?
- planowanie i tworzenie postów,
- ustawianie płatnych reklam,
- moderowanie grup na Facebooku,
- odpisywanie na komentarze i wiadomości.
Również podcasty to dynamicznie rozwijające się narzędzie, z którego korzystają już nie tylko twórcy internetowi, ale także wiele marek. Wirtualna asystentka może pomóc w:
- edycji podcastów,
- tworzeniu scenariuszy do podcastów.
Brzmi jak odciążenie i duże wsparcie, prawda?
Wsparcie wirtualnej asystentki: grafika
Tworzenie materiałów graficznych jest potrzebne nie tylko do komunikacji w mediach społecznościowych. To również banery na strony internetowe, zaproszenia, menu restauracyjne lub usług, plakaty czy wizytówki. Stworzeniem takich materiałów może zająć się wirtualna asystentka!
Wsparcie wirtualnej asystentki: marketing i sprzedaż
Wirtualna asystentka może w znaczący sposób pomóc Ci przyspieszyć rozwój Twojego biznesu, planując i realizując kolejne działania marketingowe. Rozpoczynając od jednej z najważniejszych rzeczy, czyli strony internetowej, możesz jej zlecić:
- stworzenie strony opartej na WordPress,
- zarządzanie treściami na stronie,
- aktualizację wtyczek,
- publikowanie treści,
- podpięcie pixela Facebook.
Ważnym narzędziem marketingowym i sprzedażowym, w którym może odciążyć Cię wirtualna asystentka są newslettery, a także zadania z zakresu copywritingu:
- tworzenie i wysyłka newsletterów,
- koordynacja strategii mailingowej,
- pisanie artykułów blogowych.

Wsparcie wirtualnej asystentki: administracja
Skuteczność wirtualnej asystentki w tym zakresie docenia bardzo wiele biznesów. To sprawy, na które większość osób nie ma czasu lub którymi zwyczajnie woli się nie zajmować. Wśród nich są:
- tworzenie dokumentów i ofert,
- wystawianie faktur,
- research,
- organizacja kalendarza spotkań,
- planowanie podróży służbowych i prywatnych,
- obsługa skrzynki e-mail.
Wirtualna asystentka z wiedzą techniczną
Ta specjalizacja wirtualnej asystentki często łączy się z prowadzeniem stron internetowych oraz wykorzystaniem narzędzia WordPress. Oprócz tego asystentka z wiedzą techniczną oferuje wsparcie w tworzeniu landing page’y, pop-upów oraz automatyzacji na stronie www. Dodatkowo w ramach zadań takiej asystentki wirtualnej może znaleźć się też edycja filmów.
W jakich zadaniach potrzebujesz wsparcia?
Jeśli w którymś z powyższych tematów potrzebujesz pomocy, jesteś w dobrym miejscu! Mogę wykonać te zadania za Ciebie lub odciążyć Twoją firmę. Pamiętaj, że powyższa lista nie wyczerpuje w pełni moich możliwości!