Czym zajmuje się wirtualna asystentka? Poznaj jej specjalizacje i zadania

Jakie specjalizacje może mieć wirtualna asystentka? Każde zadanie, które da się wykonać zdalnie brzmi jak coś, czym mogłaby się zająć! Od zamówienia dostawy produktów z drugiego końca świata, przez stworzenie nowej grafiki reklamowej aż po napisanie scenariusza do podcastu – to wszystko może wchodzić w zakres usług wirtualnej asystentki. Poznaj specjalizacje i konkretne zadania, które możesz zlecić takiej osobie. Co może dla Ciebie zrobić?

Wszystkie zadania wirtualnych asystentek są wykonywane zdalnie, bez konieczności spotykania się z Klientem w biurze. Często dotyczą organizacji czasu lub wsparcia w marketingu i promocji firmy, czasem również spraw prywatnych. Należy jednak pamiętać, że dokładny zakres specjalizacji może różnić się w zależności od umiejętności oraz predyspozycji konkretnej wirtualnej asystentki.

Wsparcie wirtualnej asystentki: social media

Media społecznościowe to obecnie podstawa prowadzenia biznesu. W zarządzaniu kontami na Facebooku, Instagramie lub LinkedIN pomoże Ci wirtualna asystentka. Co może wchodzić w zakres jej działań? 

  • planowanie i tworzenie postów,
  • ustawianie płatnych reklam,
  • moderowanie grup na Facebooku,
  • odpisywanie na komentarze i wiadomości.

Również podcasty to dynamicznie rozwijające się narzędzie, z którego korzystają już nie tylko twórcy internetowi, ale także wiele marek. Wirtualna asystentka może pomóc w:

  • edycji podcastów,
  • tworzeniu scenariuszy do podcastów.

Brzmi jak odciążenie i duże wsparcie, prawda?

Wsparcie wirtualnej asystentki: grafika

Tworzenie materiałów graficznych jest potrzebne nie tylko do komunikacji w mediach społecznościowych. To również banery na strony internetowe, zaproszenia, menu restauracyjne lub usług, plakaty czy wizytówki. Stworzeniem takich materiałów może zająć się wirtualna asystentka!

Wsparcie wirtualnej asystentki: marketing i sprzedaż

Wirtualna asystentka może w znaczący sposób pomóc Ci przyspieszyć rozwój Twojego biznesu, planując i realizując kolejne działania marketingowe. Rozpoczynając od jednej z najważniejszych rzeczy, czyli strony internetowej, możesz jej zlecić:

  • stworzenie strony opartej na WordPress,
  • zarządzanie treściami na stronie,
  • aktualizację wtyczek,
  • publikowanie treści,
  • podpięcie pixela Facebook.

Ważnym narzędziem marketingowym i sprzedażowym, w którym może odciążyć Cię wirtualna asystentka są newslettery, a także zadania z zakresu copywritingu:

  • tworzenie i wysyłka newsletterów,
  • koordynacja strategii mailingowej,
  • pisanie artykułów blogowych.

Wsparcie wirtualnej asystentki: administracja

Skuteczność wirtualnej asystentki w tym zakresie docenia bardzo wiele biznesów. To sprawy, na które większość osób nie ma czasu lub którymi zwyczajnie woli się nie zajmować. Wśród nich są:

  • tworzenie dokumentów i ofert,
  • wystawianie faktur,
  • research,
  • organizacja kalendarza spotkań,
  • planowanie podróży służbowych i prywatnych,
  • obsługa skrzynki e-mail.

Wirtualna asystentka z wiedzą techniczną

Ta specjalizacja wirtualnej asystentki często łączy się z prowadzeniem stron internetowych oraz wykorzystaniem narzędzia WordPress. Oprócz tego asystentka z wiedzą techniczną oferuje wsparcie w tworzeniu landing page’y, pop-upów oraz automatyzacji na stronie www. Dodatkowo w ramach zadań takiej asystentki wirtualnej może znaleźć się też edycja filmów.

W jakich zadaniach potrzebujesz wsparcia?

Jeśli w którymś z powyższych tematów potrzebujesz pomocy, jesteś w dobrym miejscu! Mogę wykonać te zadania za Ciebie lub odciążyć Twoją firmę. Pamiętaj, że powyższa lista nie wyczerpuje w pełni moich możliwości!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart